joi, 24 septembrie 2009

Sara vorbeste

Daca in urma cu cateva luni ma plangeam ca Sara nu vorbeste, azi pot sa spun ca vocabularul ei se imbogateste zi de zi. De fapt cred ca repeta toate cuvintele care le aude, cuvintele noi, dar le imita atat de frumos, iti vine sa-i mananci gurita aia mica, mai ales ca face si niste mutrite expresive.
Aseara tati a ramas uimit, Sara ia facut o demonstratie, repetand toate cuvintele ce i le spunea el. Ma uitam la ei, tati mandru nevoie mare, iar Sara extaziata de uimirea lui, mi-a ramas imaginea lor in minte, erau asa de dulci si frumosi, razand si chiuind si vorbind, Doamne cat ii iubesc.
De cand am inceput serviciul Sara se trezeste in jur de 7.30, bineinteles ca mi-a dat planurile peste cap si imi este foarte greu sa ma furisez, sa nu ma observe cand plec. Ieri dimineata s-a trezit chiar in momentul in care ma imbracam, a venit la mine si mi-a zis cu o voce grava -" mami, bobo nu". Eu ii zic ca ma duc la servici, ca sa avem bani, sa cumparam bomboane, jucarii, hainute si altele. Am uitat sa mentionez ca e innebunita dupa bomboane. Si ea imi zice "mami, bobo nu", adica sa nu mai merg la servici, ca ea nu mai vrea bomboane. Imi venea sa raman acasa, sa stau cu ea, sa ma joc, sa ne bucuram de o zi frumoasa petrecuta impreuna, dar...
Cum poceste Sara cuvintele:


  • ohii - ochii;
  • guia -gura;
  • nass -nas;
  • picior - pociol;
  • papuci -pupuci;
  • la revedere - levedele;
  • mama ta - adica eu sunt mama ei;
  • chema - crema;
  • chema mic - crema mica;
  • mainile ei sunt acachica - atatica;
  • mainile lui tati sunt atatatoaia - atatoaia;
  • mamaia Cuca - mamaia Sicuta;
  • mamaia Ica - mamaia Aurica;
  • tataia Pekika - tataia Petrica;
  • pampers -pims;
  • papusa - papu;
  • Muna - Simona;
  • Otin - Sorin;
  • autobuz - tutu;
  • rosu - osu;
  • verde - bede;
  • galben - baben;
  • ploua - poua;
  • tai acooua - stai acolo;
  • bugi - blugi;
  • mamaua - pijama;
  • adou - cadou;
  • bacane - borcane;
  • cina - vecina;
  • mam -mam - masina;
  • mam-mam bij - masina bej;
  • mam-mam ghi - masina gri;
  • acc noi - acasa la noi;
  • taie - tare;
  • Papalu - Topalu;
  • gogoi - strugurei;
  • apte - lapte;
  • cand vrea sa iasa din curte spune ca vrea la aie (aer) - ca si cand in curte n-ar avea aer;

Mamaia Cuca ia cumparat la ultima ploaie o umbrela galbena personalizata cu un cap de pui, o deschide si canta " no doi, no doi so ubela" si " pic, pic, pic poua, poua" - "adica noi doi, noi, doi si o umbrela" si " pic, pic, pic, ploua, ploua".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu